Algemene voorwaarden                                                      12-04-2025

Definities:

  • Eigenaar: de persoon die eigenaar/bezitter is van de hond(en)/huisdier(en) en wettelijk aansprakelijk is voor de hond(en)/huisdier(en).
  • Postmus DierenOppas: de uitlaatservice en dierenoppas van Jolijn Postmus. Deze kan nooit aangewezen worden als eigenaar/bezitter van de hond(en)/huisdier(en).

 

Algemeen:

  • Het werkgebied van Postmus DierenOppas is Oud Gastel, Roosendaal, gemeente Halderberge. In overleg behoren omstreken hiervan ook tot de mogelijkheid, hierbij zullen extra reiskosten in rekening worden gebracht. 
  • Postmus DierenOppas houdt zo goed mogelijk de beschikbaarheid up-to-date.
  • Postmus DierenOppas is niet verantwoordelijk voor een back-up tijdens de niet beschikbare dagen.
  • Postmus DierenOppas is niet verantwoordelijk als de eigenaar gemelde vakantie en/of vrije dagen vergeet. Dit is eigen verantwoordelijkheid.
  • Postmus DierenOppas heeft toestemming van de eigenaar om foto’s en video’s te gebruiken van de hond(en)/huisdier(en) voor bijvoorbeeld sociale media en de website.
    • Bij foto’s in huis wordt rekening gehouden dat alleen het dier, de kooi en de muur te zien zullen zijn. En absoluut geen persoonlijke en privé spullen.
  • Alle gegevens die gedeeld worden met Postmus DierenOppas zullen alleen gebruikt worden voor de daarvoor bestemde doeleinden.
  • Alle gegevens die gedeeld worden met Postmus DierenOppas zullen met vertrouwen behandeld worden en nooit doorgespeeld worden aan derden.
  • Bij verhindering/annuleren dient de eigenaar van tevoren af te melden, anders worden de kosten in rekening gebracht.                                               Dit dient gedaan te worden:
    • Uitlaatservice roedel & privé: minimaal 24 uur van tevoren.
    • Dagopvang & logeren: minimaal 3 dagen van tevoren.
    • Oppas overige huisdieren: minimaal 3 dagen van tevoren.
    • Nagels knippen: minimaal 24 uur van tevoren, dit kan ook verzet worden.
  • Is er sprake van onvoorziene omstandigheden waardoor annulering plaatsvindt zoals overlijden, ziekte, besmetting van het dier dan worden er geen kosten in rekening gebracht.
  • Postmus DierenOppas heeft het recht bij onvoorziene omstandigheden of door overmacht (bijv. calamiteiten, ziekte, autopech, persoonlijke onmisbaarheid) de uitlaatservice/dagopvang/logeren/oppas overige huisdieren te annuleren. Eigenaar wordt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. Eigenaar is zelf verantwoordelijk voor een back-up.

 

Aansprakelijkheid:

  • Eigenaar van de hond(en)/huisdier(en) is ten alle tijden aansprakelijk voor zijn eigen hond(en)/huisdier(en).
  • Eigenaar is ten alle tijden aansprakelijk voor alle schade die veroorzaakt wordt door de hond(en)/huisdier(en).
  • Eigenaar is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door Postmus DierenOppas of derden, veroorzaakt door de hond(en)/huisdier(en). Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derden worden op de eigenaar verhaald. 
  • Postmus DierenOppas is niet aansprakelijk voor eventuele schade, ziekte, overlijden van de hond(en)/huisdier(en)(door aanrijding of ongeval), ongewenste dekking, aandoeningen of letsel aan de hond(en)/huisdier(en) tenzij deze aantoonbaar zijn opgelopen bij uitvoering van de uitlaatservice/dagopvang/logeren/oppas overige huisdieren en te wijten zijn aan grove schuld of opzet van Postmus DierenOppas.
  • Postmus DierenOppas kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het weglopen van de hond(en) en de gevolgen hiervan. Als dit toch gebeurt, zal Postmus DierenOppas vanzelfsprekend alles in het werk stellen de hond (zo spoedig mogelijk) terug te vinden. En z.s.m. de eigenaar op de hoogte stellen.
  • Postmus DierenOppas heeft de plicht zorgvuldig om te gaan met eigendommen van de eigenaar. Echter is Postmus DierenOppas niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of schade in, aan en rond de woning en spullen van de eigenaar.
  • Postmus DierenOppas is niet aansprakelijk voor schade door de natte en/of vieze hond. 

 

Sleutel/Sleutelkastje overeenkomst:

  • Indien Postmus DierenOppas aan huis komt, zoals bij de uitlaatservice en oppas overige huisdieren, dient de eigenaar tijdens het kennismakingsgesprek een sleutel te overhandigen waarmee Postmus DierenOppas toegang krijg tot de plek waar de hond(en)/huisdier(en) zich bevinden.
  • Een andere optie is dat er gebruik wordt gemaakt van een sleutelkastje, in dat geval dient de eigenaar tijdens het kennismakingsgesprek de code van dit sleutelkastje te overhandigen aan Postmus DierenOppas.
  • Eigenaar zorgt ervoor dat er ten allen tijde van de uitlaatservice/oppas overige huisdier(en) een sleutel aanwezig is in het sleutelkastje. Als deze niet aanwezig is dan is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar dat de uitlaatservice/oppas overige huisdier(en) niet door kan gaan. De kosten zullen in rekening gebracht worden.
  • Postmus DierenOppas zal de sleutel niet dupliceren.
  • Postmus DierenOppas zal de sleutel of code niet overhandigen aan derden.
  • Postmus DierenOppas zal de sleutel niet van adres voorzien.
  • Postmus DierenOppas zal de sleutel alleen bij zich dragen op de dag dat de sleutel nodig is voor gebruik.
  • Postmus DierenOppas zal de sleutel niet onbeheerd in het voertuig achterlaten.
  • Postmus DierenOppas zal de sleutel z.s.m. terug overhandigen aan de eigenaar wanneer deze voor langere tijd/niet meer gebruikmaakt van de diensten van Postmus DierenOppas.
  • Postmus DierenOppas stelt de eigenaar direct op de hoogte bij diefstal van de sleutel
    • Postmus DierenOppas kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor diefstal en schade als gevolg hiervan.

 

Hond:

Selectie en gedrag:

  • Na het invullen van het aanvraagformulier door de eigenaar zal Postmus DierenOppas z.s.m. reageren om een kennismakingsgesprek in te plannen. Afhankelijk van de aanvraag wordt er:
    • kennis gemaakt bij de eigenaar thuis 
    • bij mij thuis of bij een losloopveld kennis gemaakt met mijn hond erbij
    • vindt er een overhandiging van de sleutel of code plaats.
  • Wanneer de hond wordt uitgelaten in de roedel zal tijdens een kennismakingsgesprek beoordeeld worden of de hond  hiervoor geschikt is.
  • Een hond kan niet mee in de roedel wanneer: de hond jonger is dan 6 maanden, loops is, niet sociaal is naar andere honden en mensen. Hiervoor is wel uitlaatservice privé mogelijk.
  • Postmus DierenOppas heeft ten allen tijde het recht om een hond met probleemgevend gedrag te weigeren, ook als dit na meerdere wandelingen pas opspeelt.
  • De hond dient de basis gehoorzaamheids commando’s te kennen, zoals zit, af en blijf. Uitzondering hierop zijn pups onder de 6 maanden die nog in training zijn.
  • Bij dagopvang en logeren moet de hond aan deze voorwaarden voldoen:
    • de hond moet goed samen gaan met mijn hond, hier zal een kennismaking voor plaatsvinden
    • de hond moet mee kunnen met de uitlaatservice roedel of een aantal uur alleen thuis kunnen blijven
    • de hond moet zindelijk zijn
    • de hond maakt niet zomaar iets kapot
    • de hond blaft niet overmatig (af en toe is geen probleem)

Gezondheid:

  • Eigenaar zorgt ervoor dat de hond(en) jaarlijks de cocktail- en kennelhoest enting krijgen of met een titerbepaling kunnen aantonen dat dit niet nodig is. 
  • Eigenaar zorgt ervoor dat de hond(en) preventief en consequent behandeld worden tegen vlooien en teken.
  • Eigenaar zorgt ervoor dat de hond(en) consequent ontwormd worden.
  • Eigenaar stelt Postmus DierenOppas op de hoogte van eventuele allergieën van de hond(en).
  • De eigenaar (indien niet direct bereikbaar) geeft toestemming aan Postmus DierenOppas om, in geval van ongeval, ernstig letsel of ziekte van de hond, op kosten van de eigenaar een dierenarts in te schakelen. De kosten zijn ten allen tijde geheel voor rekening van de eigenaar. Uiteraard wordt de eigenaar zo spoedig mogelijk ingelicht. 
  • Bij ziekte, fysieke beperkingen of loopsheid van de hond, stelt de eigenaar z.s.m. Postmus DierenOppas op de hoogte vóór de wandeling/dagopvang/logeren.
  • Indien door Posmus DierenOppas geconstateerd wordt dat de hond een besmettelijke ziekte heeft. Wordt de hond gedurende de ziekteperiode geweigerd voor de roedel/dagopvang/logeren.
  • Postmus DierenOppas neemt zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen tegen besmettingen van ziektes, vlooien, teken etc.

Plichten Eigenaar:

  • Eigenaar geeft ten allen tijde de hond(en) mee op eigen risico.
  • Bij de uitlaatservice is de eigenaar verplicht ervoor te zorgen dat Postmus DierenOppas toegang heeft tot de plaats waar de hond(en) zich bevindt(en).
  • Bij de uitlaatservice is de eigenaar verplicht ervoor te zorgen dat de hond(en) aanwezig zijn op de afgesproken plaats en tijd. 
  • Eigenaar zorgt ervoor dat de hond(en) een halsband aan heeft of klaar heeft liggen voor de uitlaatservice met een penning eraan. Op de penning staat de naam van de hond en het telefoonnummer van de eigenaar.
  • Eigenaar accepteert dat de hond(en) bij thuiskomst nat en vies kunnen zijn. Uiteraard worden ze bij thuiskomst zo goed mogelijk afgedroogd.
  • Bij logeren en dagopvang(indien van toepassing) dient de eigenaar:
    • genoeg voeding mee te geven
    • een eigen voerbak mee te geven
    • het hondenpaspoort mee te geven
    • een eigen tuig/halsband en riem mee te geven
    • de hond(en) van te voren uit te laten

Weersomstandigheden:

  • Bij extreme weersomstandigheden zoals hoge temperaturen, storm etc. mag Postmus DierenOppas de werkwijze van de uitlaatservice wijzigen. Om zo de veiligheid en welzijn van de honden te waarborgen. Eigenaar zal hier altijd van op de hoogte worden gebracht. Overleg is mogelijk.
  • Bij deze extreme weersomstandigheden worden de honden van de roedel individueel kort uitgelaten op een moment dat het verantwoord is naar buiten te gaan, zodat ze wel hun behoeftes kunnen doen.

 

Oppas overige huisdieren:

  • Na de aanvraag zal er een kennismakingsgesprek ingepland worden, waar in we elkaar persoonlijk kunnen spreken en de werkzaamheden door kunnen nemen. Bij akkoord van beide partijen voor het oppassen zal de sleutel overgedragen worden. Zie: Sleutel/Sleutelkastje overeenkomst
  • De eigenaar is verplicht ervoor te zorgen dat Postmus DierenOppas toegang heeft tot de plaats waar de huisdier(en) zich bevindt(en).
  • De eigenaar is verplicht ervoor te zorgen dat al het benodigde materiaal voldoende aanwezig is zoals: voer, water, bodembedekking, kattenbakvulling, schoonmaakmiddelen, schoonmaakspullen, vuilniszakken, etc.
  • Ontbreekt er iets van het benodigde materiaal en beoordeeld Postmus DierenOppas dat daardoor de werkzaamheden niet goed uitgevoerd kunnen worden. Heeft Postmus DierenOppas het recht om deze materialen aan te schaffen binnen een acceptabele prijs op rekening van de eigenaar.

 

Nagels knippen:

  • Indien de hond(en)/huisdier(en) een te groot veiligheidsrisico creëert, zoals bijtgedrag, heeft Postmus DierenOppas het recht de knipbeurt af te breken. Hierbij kan geen restitutie van de kosten plaatsvinden.

Krabpaal montage:

  • De aanvrager heeft zelf de verantwoordelijkheid de krabpaal aan te schaffen en deze op het adres van de montage in doos/of los klaar te hebben staan. 
  • Postmus DierenOppas is niet verantwoordelijk voor kapotte of missende onderdelen van de krabpaal.
  • Bij montage van de krabpaal zit eventuele montage aan de muur niet inbegrepen.

 

Betalingen:

  • Betaling gaat via een factuur die wordt verstuurd per mail. Check eventueel je spam of voeg info@postmusdierenoppas.nl toe aan je vertrouwde afzenders. 
    • Mocht je geen mail ontvangen hebben geef dit dan dan z.s.m. door.
  • Op de factuur vind je een knop naar het betaalverzoek waar ook automatisch het factuurnummer in verwerkt is. 
  • Het is ook mogelijk het bedrag handmatig over te schrijven naar  NL53 RABO 0112 4226 83 t.n.v. Postmus DierenOppas. Met vermelding van het factuurnummer en naam van de hond(en)/huisdier(en).
  • Contant betalen is niet mogelijk.
  • Eigenaar dient de factuur voorafgaand te betalen. Wordt de factuur na herinnering niet betaald dan kan de uitlaatservice/dagopvang/logeren/oppas overige huisdieren helaas niet doorgaan.
  • Betaling dient gedaan te worden:
    • Uitlaatservice roedel & privé: minimaal 24 uur van tevoren.
    • Dagopvang & logeren: minimaal 1 week van tevoren.
    • Oppas overige huisdieren: minimaal 1 week van tevoren.
    • Nagels knippen: minimaal 24 uur van tevoren.
  • De tarieven zijn te vinden onder het kopje tarieven op de website, de prijzen zijn inclusief BTW en reiskosten binnen het werkgebied.
  • Strippenkaart:
    • Als een strippenkaart bijna vol is wordt de eigenaar hiervan op de hoogte gesteld en in de gelegenheid gesteld om een nieuwe strippenkaart aan te schaffen. De verantwoordelijkheid van het op tijd aanschaffen van een nieuwe strippenkaart ligt bij de eigenaar.
    • De strippenkaart is niet overdraagbaar aan derden.
    • Er vindt geen restitutie van kosten plaats op reeds gekochte strippenkaarten.
      • Met uitzondering van overlijden van de hond
      • Met uitzondering van probleemgevend gedrag waardoor weigering vanuit Postmus DierenOppas voortkomt.
      • Restitutie bij situatie dat u machteloos staat is altijd in overleg 
  • Postmus DierenOppas wil niet dat de hond(en)/huisdier(en) de dupe worden van betalingsachterstand daarom wordt er bij vaste klanten een respijttermijn gehanteerd van maximaal zeven dagen. Na het verstrijken van dit termijn zal de uitlaatservice/dagopvang/logeren/oppas overige huisdieren helaas niet doorgaan tot aan het openstaande bedrag is voldaan. 

 

Vragen? Mail deze dan naar info@postmusdierenoppas.nl

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.